Informace o článku
Polsko si stěžuje na českou reklamu na telefony, prý Poláky uráží
Kot packowi! :D :D :D
draacedraace
made in Polandmade in Poland
05.12.2014 21:56:0005.12.2014 21:56:00

Polsko si stěžuje na českou reklamu na telefony, prý Poláky uráží

Zdroj: Novinky

     Polsko si stěžuje na televizní reklamu jednoho z českých mobilních operátorů, která prezentuje polsky mluvícího člověka v roli překupníka. Podle agentury PAP podala polská ambasáda oficiální protest proti spotu firmy T-Mobile, v němž polský obchodník nachytá Čecha na nekvalitní mobilní telefon.

     Polsko si stěžuje na českou reklamu na telefony, prý Poláky uráží.

     V reklamě s názvem „V naší třídě je nejlíp: Třída na běžkách“ vystupuje herec Ivan Trojan v roli učitele, který se svou třídou zavítá do zasněženého lesa na české hranici. Když se mu rozbije mobil, smrčkem maskovaný polsky mluvící muž s knírem mu začne nabízet hromadu pochybně vyhlížejících věcí, až mu nakonec vymění mobil za jiný. Ten se ve vteřině rozbije, nicméně mluvící stromek už je pryč.

 Spot se dočkal kritiky v polských médiích a rozhněval i polskou velvyslankyni v Praze. „Televizní reklama T-Mobilu... byla pro mě nepříjemným překvapením. Důrazně protestuji proti takovýmto spojením, která zjednodušujícím a skandalizujícím způsobem prezentují Poláky,“ uvedla v dopise českému vedení telekomunikační firmy velvyslankyně Gražyna Bernatowiczová. Zároveň požádala o okamžité stažení spotu, který je podle ní v rozporu se zásadami reklamní etiky i vkusu, z televizního vysílání.

     Společnost T-Mobile zatím podle PAP na výzvu nereagovala.

     Polsko si na praktiky českých obchodníků nestěžuje poprvé, loni se například ministerstvo zemědělství obrátilo na českou stranu kvůli údajně negativní kampani vůči polským potravinám.

     Na Slovensku si pro změnu stříleli z Čechů 

     Reklamy, které se zaměřují na zobrazení stereotypně vnímaných vlastností u nekterého ze sousedních národů, nejsou vzácné. Na Slovensku se před časem vysílala reklama na Slovenskou spořitelnu, jejíž hlavním hrdinou je otravný český turista, který si všechno bez ostychu půjčuje. Spot, který účinkujícího Čecha představuje jako vyžírku, režíroval pro slovenskou banku Čech Jakub Kohák.

     Slovenská Rada pro reklamu tehdy odmítla stížnosti diváků a rozhodla, že spot Čechy neznevažuje.

      Stížnost tehdejšího bulharského velvyslance Ogňana Grkova si pro změnu v roce 1999 vykoledoval videoklip skupiny J.A.R. k písni Bulháři, který ho považoval za hanobení svého národa.

Titulek:
Text komentáře:
Vaše jméno:
Váš e-mail: (nebude zveřejněn)

WWW stránka:
Opište text z obrázku: